Auris cursussen

16 december 2022

Auris cursussen

In samenwerking met het Auris Cursuscentrum bieden wij bij ons op school drie verschillende cursussen aan: Interactief voorlezen, Praten doe je met z’n tweeën en Communiceren met je kind.

Interactief voorlezen

Hoe zorgt u dat uw kind helemaal meegaat in een verhaal? Ontdek een heel nieuwe manier van voorlezen en verbeter de taalontwikkeling van uw kind.

Voor wie?
Ouders, opvoeders, opa’s, oma’s en andere betrokkenen met kinderen van 1,5 tot 4,5 jaar.

Data en tijden
In totaal duurt de cursus 5,5 uur. De cursus bestaat uit drie bijeenkomsten van 1,5 uur op de Auris Hildernisseschool en daarnaast 1 uur zelfstudie.
Donderdag 8 juni 13.15-14.45 uur
Donderdag 15 juni 13.15-14.45 uur
Donderdag 22 juni 13.15-14.45 uur
Heeft u interesse? Laat dit alstublieft weten vóór maandag 16 januari via Hildernisseschool@auris.nl. Wij helpen u met het vergoeden van de cursuskosten (€295).

Praten doe je met z’n tweeën

Een goede band tussen ouder en kind is belangrijk. Door deze cursus krijgt u meer inzicht in de communicatie met uw kind en leert u de communicatie te verbeteren.

Voor wie?
Ouders en opvoeders van jonge kinderen (1 tot 5 jaar) waarbij de taalontwikkeling achterblijft door een (vermoeden van) TOS.

Data en tijden
In totaal bestaat deze cursus uit 6 bijeenkomsten op de Auris Hildernisseschool en 3 bezoeken van een trainer bij jou thuis. De bijeenkomsten vinden plaats op:

Maandag 6 maart
Maandag 13 maart
Maandag 3 april
Maandag 17 april
Maandag 15 mei
Maandag 5 juni

Tijd is van 09.00 tot 11.00 uur. De overige data en tijden worden afgestemd met de trainer.

Heeft u interesse of vragen? Laat dit alstublieft weten vóór maandag 16 januari via Hildernisseschool@auris.nl. Wij helpen u met vergoeding van de cursuskosten (€1700).

Communiceren met je kind

Heeft uw kind een taalontwikkelingsstoornis (TOS)? In deze cursus kijken we naar de invloed van de TOS op het gezin en hoe u als ouder kunt zorgen dat uw kind zich goed voelt.

Voor wie?
Ouders van kinderen tussen 2 en 12 jaar. Het kind heeft een (vermoeden van) TOS.

Data en tijden
5 bijeenkomsten van 2 uur op de Auris Hildernisseschool en 1 uur thuisbezoek.

De data en tijden volgen op een later tijdstip.